Strona 1 z 3

Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 30 sty 2011, o 18:26
przez pszemko
Witam wszystkich forumowiczów

Jest to mój pierwszy post na tym forum, także proszę o wyrozumiałość, postaram się opisać wszystko wmiarę zrozumiale.

We wrześniu 2008r. zawarłem z Netią umowę na internet 1MB/s w cenie 59zł miesięcznie z umową na 24 miesiące. Z internetu byłem zadowolony, prędkość w granicach tolerancji, brak awarii itp. Umowę dostarczył mi kurier, podpisałem i wszystko było ok, po 23 miesiącach zadzwonił do mnie przedstawiciel Netii z propozycją przyspieszenia internetu do 6MB/s w tej samej cenie na kolejne 24 miesiące(tyle, że umowa miałą zostać zawarta na podstawie rozmowy telefonicznej, prosiłem o przesłanie umowy kurierem do mnie, ale się nie doczekałem). Internet w tej prędkości miał być aktywowany od 15 września 2010r.
I tutaj zaczęły się problemy. Nie mogłem osiągnąć tej prędkości tj; 6MB/s, po kilkudziesięciu telefonach do netii i kilku miesiącach w końcu netia odezwała się do mnie w sprawie możliwości technicznych - okazało się, że nie mogę mieć 6MB/s tylko maksymalnie 2MB/s (wspomnę tylko, że kolega mieszka dalej od centrali niż ja, a ma 10MB/s bez problemów w TP SA) i że mogą mi zaproponować umowę na 2MB/s za 49zł. Pan z netii po drugiej stornie słuchawki był tak nikompetentny, żę zdawało się, że wie mniej niż ja. Gdybym się jego nie wypytał konkretnie, nie dowiedziałbym się nic. Nie powiedział, na ile miesięcy umowa, jakie warunki, nic ! Powiedziałem mu w rozmowie telefonicznej, że mogę się zgodzić na ich usługi, jeśli przyjedzie do mnie kurier z umową i dopiero gdy ją podpiszę umowa będzie zawarta.

Na dzień dzisiejszy nie otrzymałem żadnej umowy, i tutaj moje pytanie: Czy mogę teraz napisać rezygnację, że nie chcę już od nich usług, bez większych konsekwencji ??
Rozumiem, że z braku możliwości technicznych umowa o 6MB/s nie obowiązuje, a umowa na 2 MB/s nie została zawarta ? Pozatym nie otrzymałem, ani mailowo, ale pisemnie żadnego potwierdzenia zawarcia umowy.

Poradźcie co robić ??

Przestrzegam przed netią !

PostNapisane: 30 sty 2011, o 22:20
przez afendico
Naprawde dobrze wam zyczę - omijajcie z daleka tę perfidną machinę wyłudzaczy jaka jest netia ..... szkoda czasu , pieniedzy i nerwów .... gdybym wam przedstawił swoja historię z netią - włos zjezył by sie wam na głowie ... ale za długo by opowiadać .. jedno wam powiem , nie dajcie sie im nabrac na tanie bajeczki , co to oni nie obiecują - a dostaniecie od nich taka nauczkę , ze jeszcze mnie wspomnicie ...nie boję sie pisać o nich ze to najgorsza pseudo firma na Polskim rynku , bo mam na nich taką dokumentację , ze gdyby mnie pozwali do sądu , miałbym niezły ubaw i kasę , jako odszkodowanie za oszustwa i inne niecne czyny których dopusciła sie wobec mojej osoby netia .
Ps.
netia - złosliwie pisana z małej litery bo na dużą z pewnościa nie zasługuje ...
( znajdz mi człowieku choc jedna pozytywna opinie o neti w internecie - nie ma - sprawdzałem - chyba ze napisał ja jakis nawiedzony pracownik netii. )

Re: Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 30 sty 2011, o 22:29
przez pszemko
Napisałem rezygnację z usługi, której tak naprawdę nie mam. Zobaczymy jak będzie.

Re: Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 14 lut 2011, o 12:55
przez tribalwar
Moje dwa grosze w opisanej kwestii...

Myślę pszemko, że zakończenie nieistniejącej umowy jest właściwym i prawdopodobnie skutecznym krokiem.
Po pierwsze sprecyzowałeś swoje stanowisko na piśmie, po drugie masz argument na to, aby dochodzić swoich praw, w przypadku zaostrzenia wzajemnych relacji.

Teraz piłka jest po stronie Netii. Albo zachowają się profesjonalnie i podejmą trud wyjaśnienia sprawy, z opcją utrzymania Ciebie jako Klienta. Albo pójdą w jałowy standard siłowy - czyli napiszą Ci ile będzie "Ciebie" kosztowało zerwanie umowy (nieistniejącej).

Istotne jest natomiast, abyś spokojnie sprawdził w dokumentach, które podpisałeś 2 lata temu, czy nie ma tam jakiś magicznych opcji typu "jeśli umowa nie zostanie wypowiedziana przez abonenta w ciągu 30 dni przed terminem zakończenia okresu umownego, wtedy przechodzi na kolejny okres..." bla bla bla...
Taki klasyczny chwyt dostawców płatnej telewizji SAT.

Prędkość Twojego Internetu zależna jest m.in. od parametrów technicznych linii, na której łącze jest zestawione.
Sprawdź w statusie swojego ADSLa jakie prędkości łącza zarejestrował modem.
Jeśli takie jak pisałeś, Netia w ramach rozwiązywania problemu powinna zlecić (jak rozumiem w TPSA) pomiary i ew. dobranie lepszego łącza. Pomiar powinien pomóc w określeniu przyczyny problemu 2Mbps zamiast 6Mbps.

Po otrzymaniu odpowiedzi z Netii możesz dla sportu zadać pytanie o szybkość łącza w TPSA/Orange. Zapragnąłeś zmienić Operatora i ciekawi Cię co mogą Ci zaoferować. Podobno w Neostradzie witają powracających...

Napisz czy Netia pociągnęła temat dalej, czy skończyło się na niesprawdzonej ustnej ofercie jakiegoś akwizytora...
Pozdrawiam
Tribalwar

Re: Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 8 kwi 2011, o 17:04
przez robert
Byłbym wdzięczny jeżelibyś napisał jak dalej potoczyło się twoje rozwiazanie umowy z Netią. Jestem w podobnej sytuacji. Wypowiedzieli mi jednostronnie internetz łączonej umowy na telefon i internet. Sprawdzałem w Urzędzie Ochrony Konsumenta, że w takim wypadku cała umowa tewrmnowa jest rozwiazana i mogę ją wypowiedzieć bez dodatkowych opłat.
pozdr

Re: Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 11 kwi 2011, o 11:31
przez drako_tr
Witam.
Ja również mam mały problem, otóż kilka m-cy temu zawarłem drugą(ustną) umowę o świadczenie usług internetowych tj. łącze 2Mb, linia TP-SA na okres 24 m-ce(do 30,11,2012) w kwocie 49zł. Za kilka dni przeprowadzam się o czym poinformowałem panią z infonetii. Po podaniu nowego adresu owa pani miłym głosem oświadczyła, że nie mają technicznych możliwości przeniesienia pod w/w adres swoich usług...i albo:
1. usługa będzie nadal świadczona pod stary adres i nadal będę płacił,
2. nowy lokator zgodzi się korzystać z owej usługi(przejmie opłaty)
3. rozwiążę umowę ponosząc koszta wcześniejszego rozwiązania umowy w kwocie 500zł!!!!!
Czy mógłby mi ktoś poradzić co mogę w tej sytuacji zrobić aby nie ponosić w/w kosztów? Czy sprawa jest już przesądzona?

Re: Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 12 kwi 2011, o 10:06
przez mala
drako_tr napisał(a):Witam.
Ja również mam mały problem, otóż kilka m-cy temu zawarłem drugą(ustną) umowę o świadczenie usług internetowych tj. łącze 2Mb, linia TP-SA na okres 24 m-ce(do 30,11,2012) w kwocie 49zł. Za kilka dni przeprowadzam się o czym poinformowałem panią z infonetii. Po podaniu nowego adresu owa pani miłym głosem oświadczyła, że nie mają technicznych możliwości przeniesienia pod w/w adres swoich usług...i albo:
1. usługa będzie nadal świadczona pod stary adres i nadal będę płacił,
2. nowy lokator zgodzi się korzystać z owej usługi(przejmie opłaty)
3. rozwiążę umowę ponosząc koszta wcześniejszego rozwiązania umowy w kwocie 500zł!!!!!
Czy mógłby mi ktoś poradzić co mogę w tej sytuacji zrobić aby nie ponosić w/w kosztów? Czy sprawa jest już przesądzona?


Nic nie zrobisz. Umowa zawierana jest na świadczenie usługi na danym adresie. Netia może Ci ją przenieść, ale nie musi, dlatego brak możliwości przeniesienia nie jest (zgodnie z Regulaminem) powodem do nienaliczania kary. Masz w tej sytuacji 3 rozwiązania, o których pisałeś.

Ale.... jeżeli masz 2 Mbit/s, to powinieneś korzystać z internetu na łączu TP (BSA). Jeżeli masz BSA, to Netia najpierw próbuje przenieść usługę bez zmiany technologii na inny adres (czyli na łącze TP). I w tej sytuacji konsultant na infolinii nie jest w stanie dokładnie zweryfikować, czy są możliwości techniczne na przeniesienie czy ich nie ma, bo to nie jest łącze Netii. Aby przenieść BSA konsultant musi wysłać zlecenie na przeniesienie usługi. Podaje nowy adres, nowe warunki umowy*, wysyła.... i później TP odpowiada, czy są możliwości na przeniesienie usług. Jeżeli masz BSA to zadzwoń jeszcze raz i niech konsultant złoży takie zlecenie na przeniesienie ale BEZ ZMIANY TECHNOLOGII. Po kilku/kilkunastu dniach będziesz miał odpowiedź z TP. To co sprawdził konsultant podczas rozmowy to zapewne możliwość podłączenia internetu na nowym adresie na liniach Netii.

* warunkiem przeniesienia BSA jest zawarcie nowej umowy, w aktualnej promocji, na nową lojalkę (w tej promocji będzie to 24 m-ce)

I jeszcze jedno... Masz telefon na tym łączu? W TP w Netii? Złozyłeś już zlecenie na jego przeniesienie?

Re: Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 12 kwi 2011, o 17:28
przez drako_tr
Dziękuje za odpowiedź.
Już wszystko wiem...mam 2 Mbit/s, na łczu TP (BSA), problem w tym, że w miejscowości w której mieszkam mieszkańcy masowo pozbywają się tel. stacjonarnych i jak mi wyjaśniła pani z TP -jest mnóstwo "białych dziur" gdzie polikwidowane zostały nawet centralki TP (czy jakoś tak) i niema już żadnej możliwości przeniesienia tam linii telefonicznej...

Re: Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 9 sty 2012, o 11:34
przez ewula
WITAM! NETIA TO OSZUŚCI I ZDZIERCY;/;/;/ ciągle nie mam tel. zwlaja na moj aparat telefoniczny, podłączenie;/ cokolwiek !! ile kasy już straciłam na tel. z komórki do nich zeby mi łaskawie tel. włączyli!! byle deszcze już nie mam tel;/ internet tez czasem zanika! ale ten telefon to już padaka normalnie!!!!!!!!!! LUDZIE NIE ZAWIERAJCIE Z NIMI JAKIEJKOLWIEK UMOWY!!!!!!!!!!!!! nie uwolnicie się od nich a będziecie tylko niezadowoleni z usługi;/!! ludzie, którzy tam pracują są niekompetentni!! okłamują! naciągają na kasę! i nie umieją pomóc!!

Re: Problem z Netią - rozwiązanie umowy ?

PostNapisane: 17 lut 2012, o 10:09
przez kaczor2000
netia - wolność wyboru: sznur albo tory