Przestroga. 'hipnotyzująca' netia internet+telefon

Przestroga. 'hipnotyzująca' netia internet+telefon

Postprzez capucine 31 paź 2010, o 00:29

Tak. Miało być taniej niż w TP i szybciej.... Teoria zawsze jest piękna. Zobowiązali się do wypowiedzenia umowy z TP, a sprawę sobie olali i przeszłoby na czas nieokreślony. Internet miał być na zasadzie przełączenia i w ciągu 24h działać. A nie działał przez dwa tygodnie. Telefon też. Działał jednostronnie. To były dwa tygodnie telefonów na infolinie i wysłuchiwania muzyczki. A za każdym razem rozmowa z inną osobą i w kółko opowiadania tego samego od nowa. Koszmar jakiś. Traktują ludzi jak idiotów. Jak tak ma wyglądać zabieganie o klienta to pogratulować... A po dwóch tygodniach, jak ktoś łaskawie raczył przysłać montera, okazało się, że to modem jest zepsuty. I bla bla oni mają czas na rozpatrzenie sprawy. Sprawa w toku i inne bajki. Na szczęście przyszedł po dwóch dniach, więc chociaż w tym się spisali. Ale zamiast 20Mbit ciągle mam ledwie 8... Ale cóż oni, biedni, mogą? Obniżyć mi do 8Mbit, a cena spadnie tylko o 10zł. Bardzo opłacalne. To się nazywa nabieranie ludzi. Pismo z reklamacją wysłałam teraz pozostaje czekać. Chciałam taniej i szybciej. A teraz internet rozłącza się co jakiś czas i żaden z 'mądrych' konsultantów nie wie, w czym leży problem. Gdybym miała podejmować decyzję raz jeszcze, w życiu bym nie zamieniła wiarygodnej TP na jakiś szajs, jakim jest Netia. Bo lepiej trochę drożej, ale pewniej. I w sytuacji, gdy ma się pilną potrzebę sprawdzenia czegoś, to nie będzie niespodzianki, że internetu nagle nie ma... Ich nie obchodzi, że ktoś może na tym dużo stracić, że zostanie bez internetu. Oni to mają gdzieś. Bo oni mają dużo czas na rozpatrywanie spraw... Najlepiej, żeby ich błagać na kolanach, żeby dali to, co klientowi ewidentnie się należy, bo za to w końcu płaci. Podsumowując, Netia = straty. Bo, ani nie ma tej 'cudownej, dużej prędkości', ani pewności, że internet będzie ciągle. Odradzam tę firmę! (Jeśli to coś w ogóle można nazwać firmą). Sprawdzona TP S.A to jednak najlepszy wybór. I zgodne z warunkami umowy i poważne traktowanie klienta. A tu... cóż, zawiodłam się, ale widzę, że nie ja jedyna. Jak patrzę na reklamy z wizerunkiem Kota w tv to aż mnie skręca. Czytałam opinie o Netii przed podpisaniem umowy, ale jakoś nie trafiłam na szczególnie dużą ilość tych negatywnych. Dopiero teraz je widzę... Mądry Polak po szkodzie.
capucine
 
Posty: 4
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 23:51

Re: Przestroga. 'hipnotyzująca' netia internet+telefon

Postprzez tribalwar 31 paź 2010, o 10:20

capucine
Mam prośbę - napisz jaki masz modem ADSL i jakie parametry łącza.
Jak odczytać - popatrz proszę w dziale "Zaplecze techniczne" tego forum. Chodzi mi głównie o coś, co w statusie ADSLa będzie nazywało się SNR (Signal-to-Noise-Ratio) i Attenuation.
Może uda się "wywróżyć coś z fusów" ;)
Powodzenia
tribalwar
 
Posty: 65
Dołączył(a): 24 sie 2010, o 13:04

Re: Przestroga. 'hipnotyzująca' netia internet+telefon

Postprzez capucine 31 paź 2010, o 21:19

ASMAX AR 1004G

SNR Margin (dB): Downstream: 13.5 Upstream: 6.6
Attenuation (dB): Downstream: 30.5 Upstream: 16.0
capucine
 
Posty: 4
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 23:51

Re: Przestroga. 'hipnotyzująca' netia internet+telefon

Postprzez tribalwar 31 paź 2010, o 23:26

capucine
Zgodnie z podanymi przez Ciebie parametrami łącza "wróżenie z fusów" powiedziało, że łącze na długość ok. 2.2km. Maksymalna teoretyczna prędkość Twojego łącza, pracującego w standardzie ADSL2+ to 15457kbps.
W starszym standardzie ADSL Twoja linia zsynchronizować się powinna na maksymalnie 7946kbps.
Sprawdź proszę co pojawia się w okienkach A i B wg poniższego malunku.

32_AR1004g_2.png
Status ADSL w ASMAX AR 1004G
32_AR1004g_2.png (104.1 KiB) Przeglądane 3139 razy


W dużym uproszczeniu standard ADSL2+ zakłada możliwą teoretyczną transmisję danych z prędkością ok. 24 Mbps na linii o długości do 2-3km. Tak więc Twoja linia jest na granicy zakładanej długości. Raczej nie należy spodziewać prędkości wyższych niż umowne 14-15Mbps. W relacji do oferty Netii - powinni przetestować 10Mbps i po pozytywnym teście podpisać umowę na tą opcję ofertową.
Niezależnie od tego pozostaje kwestia rozłączania łącza - czyli cyklicznej utraty synchronizacji.
Ewidentnie problem leży w "SNR Margin (dB): Upstream: 6.6". To jest za mały (niski) poziom sygnału do szumu.
Oznacza to, że coś zakłóca twoje łącze lub jest "inny" problem.
Spróbuj zacząć na "swoim podwórku" od rzeczy prostych - sprawdź czy modem ADSL podłączony jest do linii przed pozostałymi urządzeniami (telefonami) w domu. Sprawdź czy telefon(y) wpięte są przez tzw. Splitter (taki filterek z gniazdkiem i krótkim kabelkiem). Sprawdź czy kabel przyłączeniowy pomiędzy gniazdem telefonicznym i Twoim modemem nie jest uszkodzony, nie ma np. 10m długości (bo modem stoi w innym pokoju).

Jeśli powyższe nie pomogą - pozostaje test innym (pożyczonym) ADSLem - najlepiej innej firmy. Może być jakaś pozostałość po czyjejś Neostradzie lub inwestycja w tani a sprawdzony (nie namawiam). Potem wymiana portu na DSLAM (na centrali) i/lub zmiana-dokładne sprawdzenie linii (czynność po stronie Operatora) i/lub ... kwestia powrotu do tej prędkości łącza, jaką miałaś na początku.
Łącze powinno pracować teoretycznie na ok. 10Mbps bez większego problemu.
tribalwar
 
Posty: 65
Dołączył(a): 24 sie 2010, o 13:04

Re: Przestroga. 'hipnotyzująca' netia internet+telefon

Postprzez capucine 2 lis 2010, o 17:22

Tak w ogóle to dziękuję za zainteresowanie się ;)
W A (mode) mam ADSL2+, w B (line coding)Trellis On.
A tak długi kabel ma jakiś większy wpływ? Co do pozostałych porad to tak na pewno zrobię, jak rozłączy mi się jeszcze kilukrotnie. Bo w przypadku dotychczasowych rozłączeń restart komputera i modemu wystarczył, więc to nie był wielki problem. Gorzej z tą prędkością.
capucine
 
Posty: 4
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 23:51

Re: Przestroga. 'hipnotyzująca' netia internet+telefon

Postprzez tribalwar 8 lis 2010, o 22:35

capucine
"W A (mode) mam ADSL2+, w B (line coding)Trellis On." Oznacza to, że łącze zestawione jest w nowym standardzie ADSL2 i obowiązkowym dla niego kodowaniu Trellis. I dobrze. Zapięcie Twojego łącza na 8Mbps mogło oznaczać zestawienie łącza w trybie ADSL (bez 2). Ale jak widać tak nie jest.

Standard ADSL2 stworzony został, aby zapewnić większą przepływność na dla dłuższych łączy.
Pomimo to długa linia ma znaczenie dla uzyskiwanych przepływności. Kłania się tutaj tłumienność łącza i inne parametry, o których można godzinami zanudzać.
W dużym skrócie - im dłuższe łącze lub gorszy jego stan - tym mniejszą przepływność można na nim uzyskać.
Stąd istotne jest dopełnienie przez Operatora czynności zwanej wywiadem technicznym albo sprawdzeniem Warunków Technicznych.
Dopiero potem można oferować umowę o określonych parametrach przepływności.

Pomiędzy TP i Netią istnieje pewna różnica w interpretacji tej zasady.
TP bardzo często działa zachowawczo i odmawia podpisania umowy na wyższą przepływność.
Netia bardzo często działa odwrotnie. Tzn. oferują przepływności wyglądające lepiej marketingowo, ale nie zawsze gwarantujące stabilną pracę łącza.
Z dwojga złego wolę Netię, ponieważ jest szansa sprawdzenia faktycznych możliwości łącza. Niestety potem można mieć w związku z tym ból głowy lub walczyć z nieporozumieniami formalnymi związanymi ze zmianą warunków umowy.

A'propos restartów. Jeśli modem pracuje w trybie routera nie jest konieczny restart komputera.
Generalnie prawidłowo zestawione i niewadliwe łącze, ze sprawnym modem pracuje bez konieczności interwencji użytkownika usługi. Po prostu odpalasz i zapominasz.
Powinnaś zareklamować łącze i doprowadzić z dostawcą do zestawienia usług o jakości adekwatnej do mozliwości technicznych łącza. I to Operator powinien podjąć decyzję po pomiarach na jakie parametry łącza spisze z Tobą umowę.
Reklamując podaj parametry odczytane z modemu ADSL i poproś o rozwiązanie problemu lub umowy.
tribalwar
 
Posty: 65
Dołączył(a): 24 sie 2010, o 13:04

Re: Przestroga. 'hipnotyzująca' netia internet+telefon

Postprzez capucine 12 lis 2010, o 22:24

Dzięki :) Podzwonię jeszcze kilka razy, może za którymś w końcu coś z tym zrobią. Co do restartu komputera, to zrobiłam wszystko, co w danej chwili przyszło mi do głowy. A obecnie przy braku połączenia resetuję modem i wpisuję na nowo hasło i nazwę użytkownika. I jakoś jest.
capucine
 
Posty: 4
Dołączył(a): 30 paź 2010, o 23:51


Powrót do Usługi na linii TP


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości

cron