Netia oszukuje i naciąga klientów! -UWAGA!!!

Czy jesteście zadowoleni z usług NETII SA ?

TAK
1
20%
NIE
3
60%
TO PORAŻKA
1
20%
NIE MAM ZDANIA
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 5

Netia oszukuje i naciąga klientów! -UWAGA!!!

Postprzez cute_Peter 17 sie 2013, o 22:18

Opiszę tutaj problem z OSZUSTAMI Z NETII !!! naszej rodziny ---- UWAŻAJCIE NA NICH ---

/zapis stan prawny na 14.08.2013 nie oznacza, że te ustawy są już nieaktualne - pewnie będą obowiązywały parę dobrych miesięcy i jeśli się zmienią to raczej z korzyścią dla konsumentów/

** Jeśli Linki nie działają - poszukajcie aktualnych w necie!

Mamy obecnie abonament telefoniczny i abonament internetowy. Umowa była zawierana przez telefon. To była już 3 umowa (dokładnie aneks) i OSTATNIA!!!!

Umowa ta była zawarta 25 czerwca 2012 na 24 miesiące. Oni twierdzą, że na 26 miesięcy. Najważniejszy jest fakt, iż w zapisach promocji "Hipnotyzująca Promocja II" , która mnie obowiązywała czytam, że mam możliwość zmiany warunków aktualnej umowy na lepsze dostępne dla nowych klientów z zachowaniem tej samej technologii dwa razy do końca trwania obecnej umowy. Potwierdził to też pracownik Netii na piśmie. Tym czasem konsultanci na infolinii twierdzą, że nie mogę zmienić umowy.
Wysłałem już 3 pisma i w żadnym w pełni nie ustosunkowano się do zarzutów i próśb.

Pracują tam sami debile, albo cwaniaki, którzy specjalnie olewają klienta licząc, że w końcu da spokój!! ( artykuł o działaniu BOK Netii tutaj: http://www.wykop.pl/artykul/795339/stra ... ll-center/
Muszę wymieniać się z nimi listami poleconymi (zwykłe gubią!!!).
Moja technologia to BSA i WRL (łącza Orange - dawniej TP). Nie została zmieniona przez 8 lat. W reklamacji sugerują, że technologia się zmieniła! W dodatku totalnie olewają - nie odpowiadają na wszystkie pytania z reklamacji. Konsultanci nie wywiązują się z obietnic!!!. ROZŁĄCZAJĄ SIĘ W TRAKCIE ROZMOWY NA DODATEK! (nagranie: VR0015).
Nie wiedzą w jakiej sprawie dzwonili, kiedy oddzwaniam( nagranie: VR0010)(mowa o infolinii 801 802 803).
Posiadam wszystkie nagrania!
Część możecie odsłuchać na moim wirtualnym dysku pod adresem :
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Podają sprzeczne informacje, łamią prawo i są jak do tej pory całkowicie bezkarni!!!
Olewają nawet Rzecznika Konsumentów.
Uważajcie na nich!!! Oddam sprawę do UKE, poproszę o wsparcie Posłów z mojego regionu. Na odpowiedź wtedy UKE będzie miała 2 tyg. zgodnie z KPA. Co więcej napiszę do Premiera i Prezydenta prośbę o zmianę ustaw : prawo telekomunikacyjne i o ochronie konkurencji i konsumentów. One nas (konsumentów) nie chronią dostatecznie!!

Podobny przypadek tutaj -link : http://www.telepolis.pl/forum/printview ... 89274df691

PAMIĘTAJCIE!!!
- ZAWSZE NAGRYWAJCIE WSZYSTKIE!!! ROZMOWY ZE SWOIMI OPERATORAMI -TO WASZ JEDYNY DOWÓD POTEM!

!AKtuakiZACJA!
ABY TAKIE NAGRANE ROZMOWY Z KONSULTANTEM MOGŁY STANOWIĆ DOWÓD NALEŻY KONIECZNIE NA POCZĄTKU ROZMOWY ZAPYTAĆ KONSULTANTA CZY ZGADZA SIĘ NA ABYŚCIE NAGRYWALI ROZMOWĘ!!!
Można tutaj:

* Skorzystać z funkcji nagrywania rozmów w komórce
* Włączyć tryb głośnomówiący w telefonie i pomóc sobie dyktafonem
* Zainstalować dodatkowy program do nagrywania rozmów na SKYPE np.: MX Skype Recorder (wersja Trial na ilość uruchomień. NAGRYWA DO 5 MIN. ROZMOWY)
* Inne:)
KONSULTANCI Z INFOLINII SĄ CZASAMI SKRAJNIE GŁUPI I NIESZCZERZY. JEŚLI CHCECIE ZAOSZCZĘDZIĆ PIENIĄDZE I CZAS DZWOŃCIE DO NETII PRZEZ Skype. BĘDZIE TEŻ WTEDY ŁATWIEJ NAGRAĆ ROZMOWĘ. MOŻNA SIĘ POSŁUŻYĆ NIE TYLKO DODATKOWYM PROGRAMEM ALE I ZWYKŁYM DYKTAFONEM. DYKTAFONY SĄ W KAŻDYM TELEFONIE, ODTWARZACZU MP3 /INNYCH. LINK DO KONTAKTU Z Netią: http://firma.netia.pl/kontakt,tab,1.html

- DOKŁADNIE CZYTAJCIE UMOWY (PROMOCJE, REGULAMINY I CENNIKI) PRZED PODPISANIEM - JEŚLI MACIE WĄTPLIWOŚCI PYTAJCIE PRAWNIKA

>> PRZY PODPISYWANIU UMÓW ZAWSZE PILNUJCIE ABY DATĘ WPISAĆ PRAWIDŁOWO. OBA EGZEMPLARZE POWINNY BYĆ JEDNAKOWEJ TREŚCI. NIE SPIESZCIE SIĘ Z JEJ PODPISANIEM - KURIER, LISTONOSZ MOŻE 30 MIN. POCZEKAĆ..


- JEŚLI UMOWA NA PAPIERZE JEST SPRZECZNA Z TYM CO OBIECALI WAM NA INFOLINII NIE PODPISUJECIE JEJ!!

- NIE PODPISUJCIE UMOWY JEŻELI NIE ZAWIERA ZAŁĄCZNIKÓW TAKICH JAK: WARUNKI PROMOCJI, CENNIK, REGULAMIN (BĄDŹ INNYCH JEŻELI W UMOWIE CZYTACIE, ŻE POWINNY BYĆ DOŁĄCZONE), ZGODNIE Z PRAWEM OPERATOR POWINIEN WAM JE DOŁĄCZYĆ DO UMOWY - JEŚLI TEGO NIE ZROBI POŻEGNAJCIE KURIERA I NIE PŁAĆCIE KAR !!! JEŚLI JEST TO PIERWSZA UMOWA Z KONKRETNYM OPERATOREM TO PRZYJMUJE SIĘ,ŻE MUSICIE JĄ PODPISAĆ ABY BYŁA WIĄŻĄCA.

JEŚLI NATOMIAST PODPISUJECIE KOLEJNĄ UMOWĘ Z TYM SAMYM DOSTAWCĄ TZW. ANEKS TO OPERATOR NIE MUSI WAM GO WYSYŁAĆ DO PODPISU - WIĄŻĄCE SĄ DLA WAS WARUNKI, KTÓRE UZGODNILIŚCIE PRZEZ TELEFON! W przypadku aneksu powinniście dostać tylko potwierdzenie zawarcia tej umowy (ja nazwałem ją aneksem) pocztą tradycyjną lub mailem. Macie dalej prawo odstąpić od dokonanej zmiany <Aneksu> 10 dni od daty otrzymania potwierdzenia zmiany warunków umowy lub 3 miesiące OD DATY ROZMOWY TELEFONICZNEJ jeśli nie dostaniecie potwierdzenia. Jeśli takie potwierdzenie do Was dotrze termin ten ulega skróceniu do 10 dni od dnia jego otrzymania! Prawo się może zmienić !)

Przykład:‘Jeśli pan Sierota w telefonicznej rozmowie z konsultantem zgodzi się na to aby usługi były mu świadczone na zmienionych bądź nowych warunkach od razu po dniu następnym od dnia rozmowy telefonicznej z konsultantem - generalnie zgodzi się na to aby usługi były świadczone wcześniej niż 10 dni od czasu tej rozmowy to traci ustawowe prawo do odstąpienia od aneksu w terminie 10 dni od dnia otrzymania potwierdzenia zmiany warunków aneksu (umowy) !!!’'

JEŚLI DOSTAWCA NIE DOSTARCZY WAM TYCH DOKUMENTÓW NAPISZCIE DO NIEGO LISTOWNIE / EWENTUALNIE ZADZWOŃCIE .
Z KOLEI JEŚLI TO NIE POMOŻE GDY JESTEŚCIE JUŻ ABONENTEM tj. PRZY PODPISYWANIU KOLEJNEJ UMOWY...OD RAZU PISZCIE REKLAMACJE A POTEM O ILE REKLAMACJA NIE ZOSTANIE ROZPATRZONA POZYTYWNIE - PISZCIE DO URZĘDU KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ PROŚBĘ O INTERWENCJĘ




* WYJAŚNIENIE*

JEŚLI PODPISUJECIE KOLEJNĄ UMOWĘ Z TYM SAMYM DOSTAWCĄ USŁUG TO JESTEŚCIE JEGO ABONENTEM DO CZASU WYGAŚNIĘCIA POPRZEDNIEJ UMOWY UMOWY Z TYM DOSTAWCĄ I MOŻECIE PISAĆ REKLAMACJE. JEŚLI ZAŚ JEST TO WASZA 1 UMOWA Z KONKRETNYM DOSTAWCĄ USŁUG TO PRZED DNIEM JEJ PODPISANIA ABONENTAMI TEGO DOSTAWCY NIE JESTEŚCIE. W ZWIĄZKU Z TYM TRUDNO ABYŚCIE PISALI REKLAMACJE - NIE PODPISALIŚCIE UMOWY OLEJCIE GO ( JEŚLI OCZYWIŚCIE UMOWY NIE CHCECIE Z DOSTAWCĄ ZAWIERAĆ). JEŚLI ZAŚ JUŻ (JAK PISAŁEM) KORZYSTACIE Z USŁUG DANEGO DOSTAWCY NP. NETII TO WIADOME JESTEŚCIE JEJ ABONENTAMI


!UwaGa!
JEŻELI DOSTAWCA WASZYCH USŁUG (NP. NETA) ZACZNIE WAM ŚWIADCZYĆ USŁUGI PRZED WYSŁANIEM WARUNKÓW UMOWY I WCZEŚNIEJ NIE WYRAZICIE NA TO SPRZECIWU TO TRACICIE PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY W TERMINIE ZARÓWNO 10 DNI JAK I 3 MIESIĘCY (O TYCH PRAWACH PISAŁEM WCZEŚNIEJ)..
(PRAWO DO INTERWENCJI W UKE gwarantuje art. 192 ust. 1 pkt.5 ustawy prawo telekomunikacyjne - piszcie do delegatury UKE w waszym województwie - stan prawny na 14.08.2013 rok). JEŚLI NAPISZECIE DO UKE PROŚBĘ O INTERWENCJĘ W KAŻDEJ SWOJEJ SPRAWIE TO PREZES UKE MA 30 DNI NA ODPOWIEDŹ. W SPRAWACH WYJĄTKOWO SKOMPLIKOWANYCH MA 2 MIESIĄCE NA ODPOWIEDŹ.
ale...
JEŚLI WASZĄ INTERWENCJE PRZEKAŻE DO DELEGATURY UKE WASZ UKOCHANY POSEŁ/SENATOR/RADNY TO PREZES UKE MUSI TEJ OSOBIE UDZIELIĆ ODPOWIEDZI W TERMINIE DO 14 DNI

INFORMACJE JAK NAPISAĆ REKLAMACJE I CO POWINNA ZAWIERAĆ ZNAJDZIECIE W ROZPORZĄDZENIU W SPRAWIE TRYBU POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO ORAZ WARUNKÓW JAKIM POWINNA ODPOWIADAĆ REKLAMACJA USŁUGI TELEKOMUNIKACYJNEJ

LINK:
Kod: Zaznacz cały
https://googledrive.com/host/0B5xE5n8BExeyY1RUa05aV0tZQVk/postępowaniereklamacyjne.pdf


***WAŻNE***

JEŚLI WASZA REKLAMACJA NIE ZOSTANIE ROZPATRZONA W CIĄGU 30 DNI LICZĄC OD DNIA JEJ DOSTARCZENIA OPERATOROWI (np.Netii) TO PRZYJMUJE SIĘ, ŻE WASZE ROSZCZENIA ZAWARTE W REKLAMACJI OPERATOR
MUSI UWZGLĘDNIĆ W CAŁOŚCI! UZNAJE SIĘ JEDNAK REKLAMACJĘ ZA ROZPATRZONĄ JEŚLI OPERATOR 30 -TEGO DNIA WYŚLE WAM SWOJĄ ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJE

Podstawa prawna -Prawo telekomunikacyjne:
Art. 106. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany
do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
2. (314) Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została ona uwzględniona. Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się wysłanie przed upływem tego terminu przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych odpowiedzi o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji.


...TO NIE WSZYSTKO...
!AKtuakiZACJA!
Jeżeli nie macie internetu, nie działa telefon lub inna usługa ZAZWYCZAJ MACIE PRAWO DOSTAĆ ODSZKODOWANIE!!!

TAKI ZAPIS W SWOIM REGULAMINIE MA NETIA:
W przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci
innego operatora, Planowanymi Pracami, Konsument może żądać zapłaty odszkodowania w formie kary umownej w wysokości 1/30 średniej wartości z 3 ostatnich Rachunków za każde rozpoczęte 24 godziny Awarii, z tym, że w przypadku przerwy w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo, kara umowa jest naliczana w przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora lub Planowanymi Pracami, trwającej dłużej niż 12 godzin


co do załączników...
JEŚLI LICZYCIE, ŻE JE( BRAKUJĄCE ZAŁĄCZNIKI) DOSTANIECIE PO PODPISANIU UMOWY, GDYŻ /PONIEWAŻ OBIECAŁ/A WAM TO MIŁA PAN/I Z INFOLINII TO ZNACZY, ŻE JESTEŚCIE SKRAJNIE NAIWNI..
POTEM TO WAS OPERATOR BĘDZIE MIAŁ W 4 LITERACH...

[UOKiK NIE ZAJMIE SIĘ bowiem waszą indywidualną sprawą. Prezes UOKIK wszczyna postępowanie gdy są łamane zbiorowe interesy konsumentów - UWAGA! - OBECNA PREZES UOKiK (SIERPIEŃ 2013 ROK) JEST BARDZO LENIWA!!!- NIE LICZCIE NA WIELE !!!
JEŚLI NAPISZECIE DO UOKiK INFORMACJE O PODEJRZENIU ŁAMANIA ZBIOROWYCH INTERESÓW KONSUMENTÓW I WYŚLECIE POCZTĄ TRADYCYJNĄ (NIE MAILEM) TO PREZES UOKiK MA 2 MIESIĄCE NA ODPOWIEDŹ. JEŚLI WAS OLEJĄ MOŻECIE NAPISAĆ SKARGĘ DO PREMIERA : p

DECYZJA UOKiK RLU – 19/08

Art. 24 ust. 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (w brzmieniu obowiązującym do dnia 21 grudnia 2007r. ( zmiana ustawą z dnia 23 sierpnia 2007r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. 2007 Nr 171 poz. 1206) stanowi, że: „Przez praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów rozumie się godzące w nie bezprawne działanie przedsiębiorcy w szczególności:
Pkt.2 naruszenie obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.
Zgodnie z dyspozycją art.24 ust.2 ustawy o ochronie (…) aby doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów muszą zostać kumulatywnie spełnione dwie przesłanki tj.
- bezprawność działania,
- godzenie tymi działaniami w zbiorowe interesy konsumentów.
Jako „bezprawne” należy kwalifikować zachowania sprzeczne z nakazem zawartym w ustawie, rozporządzeniu wydanym na podstawie i dla wykonania ustawy, umową międzynarodową mającą bezpośrednie zastosowanie w stosunkach wewnętrznych. Sprzeczne z prawem są czyny: zabronione i zagrożone sankcją karną, czyny zabronione pod sankcjami dyscyplinarnymi, czyny zakazane przepisami administracyjnymi lub przepisami prawa gospodarczego publicznego, czyny zabronione przepisami o charakterze cywilnym, sprzeczne z nakazami zawartymi w prawie cywilnym lub prawie administracyjnym.
„Bezprawność jest taką cechą działania, która polega na jego sprzeczności z normami prawa lub zasadami współżycia społecznego, bez względu na winę, a nawet świadomość sprawcy. Dla ustalenia przeto bezprawności działania wystarczy ustalenie, że określone zachowanie koliduje z przepisami prawa.” (tak: Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Komentarz, pod redakcją prof. dr hab. Janusza Szwaji, Wydawnictwo CH BECK, Warszawa 2000, s.117 – 118).
Aby tak zdefiniowane, bezprawne działania przedsiębiorcy wypełniały przesłanki z art.24 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów winny być one skierowane przeciwko interesom konsumentów. Musi zatem wystąpić związek między czynem sprzecznym z prawem, a interesami konsumentów pojmowanymi nie tylko jako ich interesy ekonomiczne, ale również szeroko rozumiane prawo do informacji. Co więcej bezprawnym czynem, a więc działaniem lub zaniechaniem, naruszone muszą zostać zbiorowe interesy konsumentów, a więc nie konkretnego dokonującego transakcji z przedsiębiorcą kontrahenta, a szerszej, bliżej nieokreślonej grupy potencjalnych kontrahentów traktowanych in abstracto.



DECYZJA UOKiK – 5/2008 DDK-61-20/05/MOK

https://googledrive.com/host/0B5xE5n8BExeydDc3bjNVQXNHUjQ/interesykonsumentow.jpg
Obrazek
Obrazek
.... Po tym wywodzie część z was zapyta co autor ma na myśli.
Nie wiesz co to są zbiorowe interesy konsumentów już piszę
krótko i JASNO ;)

ZBIOROWE INTERESY KONSUMENTÓW (WIĘKSZOŚCI Z WAS) TO INTERESY WIĘKSZEJ GRUPY OSÓB -NIE JEDNOSTKI. A WIĘC NIE BĘDZIE ŁAMANE PRAWO GDY NP. NETIA WŁĄCZY PANI KRYSI Z CYCOWA DODATKOWE USŁUGI BEZ JEJ WIEDZY KAŻĄC JEJ ZA NIE PŁACIĆ... ALE JEŚLI PAN ADOLF Z PODŁEJ GÓRY NA STRONIE NETII ZNAJDZIE INFORMACJE, ŻE INTERNET DOSTAJE ZA 5 ZŁ A W RZECZYWISTOŚCI POTEM OKAŻE SIĘ ŻE CENA INTERNETU TO 50 ZŁ TO ZOSTANĄ TE ZBIOROWE INTERESY ZŁAMANE

LEPSZY PRZYKŁAD
REKLAMA W TV/ NECIE :
- LUDZIE MACIE INTERNET ZA 40 ZŁ BEZ DODATKOWYCH OPŁAT. W RZECZYWISTOŚCI JEDNAK OPŁAT JEST CAŁA MASA BO KILKA OPŁAT AKTYWACYJNYCH I RUTER ZA DARMO TEŻ JEST OBARCZONY OPŁATĄ AKTYWACYJNĄ (A BEZ NIEGO ANI RUSZ MIMO, ŻE MOŻECIE KUPIĆ SPRZĘT O ZBLIŻONYCH PARAMETRACH ZA PODOBNĄ CENĘ, BA NAWET ROUTER NETII NIEKTÓRZY SPRZEDAJĄ HEHE). TO TE INTERESY JAK NIC ZOSTAŁY NARUSZONE.

KOLEJNY PRZYKŁAD:
UMOWĘ/ REGULAMIN MACIE NAPISANY TAK MAŁĄ CZCIONKĄ, ŻE TRZEBA GO CZYTAĆ Z LUPĄ - ZBIOROWE INTERESY KONSUMENTÓW ZŁAMANE, BO REGULAMIN DOTYCZY WSZYSTKICH ABONENTÓW A UMOWY WSZYSCY MAJĄ TAKIE
SAME BO DOSTAJĄ SZABLON DO PODPISU I ALBO JĄ ZAAKCEPTUJĄ ALBO NIE. NAWET JEŚLI MOŻECIE TROSZKĘ PO-NEGOCJOWAĆ TO I TAK LUPĘ W DOMU NIE KAŻDY POSIADA I WZORCA UMOWY ZE STRONY WWW PRZECZYTAĆ NIE MOŻE...
może się zdarzyć i tak, że mimo, że wydaje nam się , iż oszukańcze działanie danej firmy wszystkich nie dotyka to zbiorowe interesy konsumentów narusza.. PONIEWAŻ ODNOSI SIĘ ONO DO KONKRETNEJ MOŻLIWEJ DO WYODRĘBNIENIA GRUPY OSÓB NP.: DZIECI CZY OSOBY STARSZE.

I ostatni PRZYKŁAD :P :
DZWONICIE NA INFOLINIE OPERATORA I MIŁA PANI MÓWI WAM, ŻE MACIE SUPER SZYBKI TANI INTERNET ZA 50 ZŁ BEZ DODATKOWYCH OPŁAT. WIERZYCIE BO JAK NETIA MOŻE NAS OKŁAMAĆ, NO JAK. KOBIETA DODAJE,
WAM PRZYKŁADOWO TELEWIZJE ZA DARMO, DRUKARKĘ, APARAT I SŁONIA (A CO :P)... PO DŁUGIM CZASIE PRZYCHODZI ANEKS/UMOWA/FAKTURA... I OKAZUJE SIĘ, ŻE INTERNET JEST WOLNIEJSZY I KOSZTUJE 55 ZŁ,
DOSTAJECIE PODSTAWKĘ DO DRUKARKI, NIE PRZYSŁALI SŁONIA :P ( ALE ..AMY SWOJĄ DROGĄ ;-) ) SKŁADAMY REKLAMACJE WIADOMO,ŻE WYDAJE NAM SIĘ IŻ TO SPRAWA INDYWIDUALNA ...ALE JEŚLI SIĘ OKAŻE, ŻE
KONSULTANCI MUSZĄ TROCHĘ OFERTĘ "PRZYPUDROWAĆ" BO IM KIEROWNICTWO KAŻE I NIE TYLKO WY ZOSTALIŚCIE ZROBIENI W BAMBUKO TO ZBIOROWE INTERESY KONSUMENTÓW BEZSPRZECZNIE ZŁAMANO OK :p


- WSZELKĄ KORESPONDENCJE DO OPERATORA WYSYŁAJCIE LISTEM POLECONYM - ZACHOWUJCIE POTWIERDZENIE
CIĘŻAR DOWODU OTRZYMANIA PISMA SPOCZYWA ZARÓWNO NA ABONENCIE JAK I OPERATORZE (W SZCZEGÓLNOŚCI). ZATEM JEŚLI PISMO OD OPERATORA (NETII, TP (ORANGE), INNYCH DOSTALIŚCIE LISTEM ZWYKŁYM (JESTEŚCIE TEGO PEWNI, ŻE ZWYKŁYM A NIE POLECONYM, KURIEREM ETC.) NIE ZAŁAMUJCIE SIĘ JEŚLI ZGUBICIE JE BO OPERATOR MUSI UDOWODNIĆ, ŻE WAM JE WYSŁAŁ. PRZYZNACIE, ŻE BĘDZIE MU CIĘŻKO HEHE... NIE WIEM JAK JEST W PRZYPADKU MAILI. JEŚLI OPERATOR JEST NIE UCZCIWY TO JUŻ OD WAS ZALEŻY JAK GO BĘDZIECIE TRAKTOWAĆ ;)

Poczty w dużych miastach otwarte są całą dobę!
O ile REGULAMIN/ wasz umowa/inny dokument będący integralną częścią umowy z operatorem wam na to pozwala - możecie wysłać reklamacje/ odstąpienie od umowy/ rozwiązanie umowy FAX-em lub MAILEM -najlepiej z potwierdzeniem wysłania/ odbioru. Nie zapomnijcie się na tym dokumencie własnoręcznie podpisać lub zeskanować własnoręczny podpis (JEŚLI OPERATOR DAJE WAM TAKĄ MOŻLIWOŚĆ WYSŁANIA JEGO KOPII) !!

NIE MOŻNA NA DZIEŃ DZISIEJSZY ODSTĄPIĆ OD UMOWY LUB ROZWIĄZAĆ UMOWĘ DZWONIĄC NA INFOLINIĘ !

- WSZYSTKIE PISMA OD OPERATORÓW W TYM ODPOWIEDZI NA REKLAMACJE 3MAJCIE DO KOŃCA TRWANIA UMOWY

- MOŻECIE RÓWNIEŻ OSOBIŚCIE ZŁOŻYĆ WSZYSTKIE SWOJE PISMA DO OPERATORA W STACJONARNYM PUNKCIE OBSŁUGI KLIENTA.
Pamiętajcie wówczas aby zażądać potwierdzenia przyjęcia waszego pisma z dokładną datą i czytelnym podpisem pracownika z podaniem nazwy jego stanowiska oraz najlepiej dodatkowo jego pieczątką lub pieczątką firmy. NIE WYCHODŹCIE BEZ TAKIEGO POTWIERDZENIA!

- MACIE 10 DNI NA ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ PRZEZ TELEFON - TERMIN ZOSTAJE ZACHOWANY JEŚLI NADACIE PISMO 10 DNIA W URZĘDZIE POCZTOWYM (NAJLEPIEJ LIST POLECONY!) - (stan prawny na 14.08.2013 rok).
TERMIN 10 DNIOWY ZOSTAJE WYDŁUŻONY DO 3 MIESIĘCY JEŚLI POTWIERDZENIA ZMIANY WARUNKÓW UMOWY NIE OTRZYMACIE. TERMIN 3 MIESIĘCY POWINIEN BYĆ MOIM ZDANIEM LICZONY OD DATY ROZMOWY TELEFONICZNEJ PODCZAS, KTÓREJ ZAWARLIŚCIE KOLEJNĄ UMOWĘ. Z KOLEI JEŚLI NETIA ZACZNIE WAM W OKRESIE TYCH 3 MIESIĘCY JUŻ ŚWIADCZYĆ USŁUGI TO MIMO NIE OTRZYMANIA POTWIERDZENIA OD UMOWY ODSTĄPIĆ NIE MOŻECIE!!! - (stan prawny na 14.08.2013 rok).

JAK LICZY SIĘ TERMINY. TO PROSTE! NASZE 10 DNI DODAJEMY DO DNIA ROZMOWY TELEFONICZNEJ. Przykład: Pani Goździkowa zawarła umowę z Dostawcą (np. Netią) na internet 1 września 2013 roku. Dodajemy do 1 września 2013 roku 10 dni i otrzymujemy 11 września 2013 roku. Wystarczy więc, że 11 września 2013 roku pani Goździkowa odstąpi od umowy i tak termin na odstąpienie od umowy będzie zachowany! Więcej - Jeżeli koniec terminu przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

KC - proszę bardzo :-) :
Art. 110. Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu jego obliczania, stosuje się przepisy poniższe.
Art. 111. § 1. Termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia.
§ 2. Jeżeli początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca. Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem ostatniego dnia.
Art. 113. § 1. Jeżeli termin jest oznaczony na początek, środek lub koniec miesiąca, rozumie się przez to pierwszy, piętnasty lub ostatni dzień miesiąca.
§ 2. Termin półmiesięczny jest równy piętnastu dniom.
Art. 114. Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a ciągłość terminu nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni trzydzieści, a rok za dni trzysta sześćdziesiąt pięć.
Art. 115. Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.


–WaŻNE–
JEŚLI UMOWĘ Z OPERATOREM ZAWARLIŚCIE ZA POMOCĄ FORMULARZA NA STRONIE INTERNETOWEJ TEGO OPERATORA NP.: ORANGE TO TERMINY ZACZYNAJĄ BIEC OD DNIA ZAWARCIA TEJ UMOWY ZA POMOCĄ FORMULARZA!!!

- JEŚLI NIE DOSTANIECIE LISTEM LUB MAILEM POTWIERDZENIA ZAWARCIA KOLEJNEJ UMOWY Z NETIĄ TO MACIE 3 MIESIĄCE NA ODSTĄPIENIE OD NIEJ LICZĄC OD DNIA ROZMOWY TELEFONICZNEJ - CHYBA, ŻE WCZEŚNIEJ OPERATOR -NETIA ZACZNIE WAM ŚWIADCZYĆ USŁUGI (WTEDY MACIE LIPĘ - CO ZA PRAWO/ OPERATORZY MAJĄ NIEZŁĄ KASĘ - DOBRZE LOBBUJĄ HEHE - ŻAL... - (stan prawny na 14.08.2013 rok).

- WALCZCIE O SWOJE!

Ich reklama jest sprzeczna z prawem.
Obrazek
Oto ona:
http://wrzucacz.pl/file/9281376643478/netiaadds.jpg


Jeśli Premier i Prezydent zlekceważy moją prośbę, będę musiał napisać do Mediów. Nie może być w Polsce byle jakie prawo, które ma chronić konsumentów!!!

------------ZASTANÓWCIE SIĘ 2 RAZY ZANIM WYBIERZECIE NETIĘ! -----------------
Zachowują się jak dawne TELE 2 !

POCZEKAM do wtorku 20 tego, jeśli dalej będą mnie tak olewać interweniuje wszędzie...

Wirtualny dysk:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Podstawa prawna (FRAGMENT): Ustawa prawo telekomunikacyjne - art. 56:

< Ustawę m.in. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów znajdziecie tu -link: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing >

6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej
zmianę warunków umowy, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i 4–7, za pomocą środków porozumiewania się
na odległość, w szczególności telefonicznie lub przy użyciu poczty elektronicznej lub faksu. Dostawca usług obowiązany
jest jednak utrwalić oświadczenie abonenta złożone w sposób określony w zdaniu pierwszym i przechowywać
je do końca obowiązywania umowy na zmienionych warunkach i udostępniać jego treść abonentowi na jego
żądanie, zgłoszone w szczególności w trakcie postępowania reklamacyjnego. W przypadku zmiany warunków
umowy dokonanej telefonicznie powinna być utrwalona cała rozmowa. Jednocześnie dostawca usług obowiązany
jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu
wprowadzenia zmian w terminie ustalonym z abonentem, ale nie później niż w ciągu jednego miesiąca od
dnia zlecenia zmiany. Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez
podania przyczyn, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania potwierdzenia.
Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
6a. Potwierdzenie, o którym mowa w ust. 6, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza
drogą elektroniczną na wskazany przez abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej lub za pomocą
podobnego środka porozumiewania się na odległość. Potwierdzenie powinno zawierać:
1) treść zmiany warunków umowy dokonanej za pomocą środków porozumiewania się na odległość lub w przypadku,
gdy treść zmiany ze względu na jej objętość utrudniać będzie abonentowi zapoznanie się z nią – odesłanie
do miejsca na stronie internetowej dostawcy, gdzie abonent może się z nią zapoznać;
2) informację o złożeniu przez abonenta oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jej zakresie i terminie
wprowadzenia tych zmian.”,
6b. W przypadku braku możliwości dostarczenia potwierdzenia, o którym mowa w ust. 6, w sposób określony w ust. 6a lub na żądanie abonenta dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza potwierdzenie w formie pisemnej.
7. Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta<brak wyraźnego sprzeciwu -zgoda może być dorozumiana>, rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.
8. W razie braku potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 6, termin, w którym abonent może odstąpić od dokonanej zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni od dnia otrzymania tego potwierdzenia.


Ustawę m.in. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów znajdziecie tu -link: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Zwróćcie szczególną uwagę na artykuł 56 i następne w ustawie prawo telekomunikacyjne (ustawy czyta się w całości) oraz czytajcie uważnie artykuł 24 do 31 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz artykuł 100 tej ustawy. - stan prawny na 14.08.2013 rok.


*** MINISTER WŁAŚCIWY DO SPRAW ŁĄCZNOŚCI W RZĄDZIE DONALDA TUSKA TO Minister Administracji i Cyfryzacji Michał Boni (stan na wrzesień 2013).
Podlega temu ministrowi Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Prezes UKE powinien zgodnie ze swoimi kompetencjami przygotowywać projekty aktów prawnych (W TYM ROZPORZĄDZEŃ) dla Ministra Administracji i Cyfryzacji. Kompetencja ta wynika z Ustawy Prawo Telekomunikacyjne! /LINK DO USTAWY: https://googledrive.com/host/0B5xE5n8BE ... acyjne.pdf /
-- Fakt z kolei, iż ministrem właściwym do spraw łączności jest Minister Administracji i Cyfryzacji Wynika z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji /LINK DO ROZPORZĄDZENIA: https://googledrive.com/host/0B5xE5n8BE ... yzacji.pdf / --


GDZIE SZUKAĆ POMOCY:

+ Delegatura UKE (interwencje indywidualne) - http://www.uke.gov.pl/kontakt/
+ Powiatowy Rzecznik Konsumenta
+ Federacja Konsumentów ( tylko oddział w waszym województwie udzieli pomocy) - http://www.federacja-konsumentow.org.pl
+ Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (tylko informacja prawna, bez interwencji) - http://www.konsumenci.org/kontakt,6
+ INNE np: Media

Macie jakiekolwiek pytania/ wątpliwości prawne - pytajcie Powiatowego Rzecznika Konsumentów, dzwońcie na infolinie UKE, infolinie konsumencką Federacji Konsumentów, inne. Nie czekajcie jak nieporadne dzieci, aż ktoś się zlituje i napisze co macie robić w swojej sprawie.


Samodzielnie też możecie ponieść odrobinkę wysiłku intelektualnego (oraz fizycznego :P) i iść do swojej biblioteki. Znajdziecie tam zapewne komentarze m.in do ustaw Prawo telekomunikacyjne, ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, ustawy kodeks cywilny. Nie powinno też zabraknąć orzeczeń Sądu Najwyższego lub Trybunału Konstytucyjnego (jeśli takie są w odniesieniu do waszej sprawy). Orzeczenia można bez problemu znaleźć w necie ( zdecydowaną większość orzeczeń!).


> infolinia UKE - 801 900 853(koszt połączenia jak za połączenie lokalne) lub 22 534 91 74 /czynna pn. - pt., godz. 9.00 - 17.00/ MOŻNA TEŻ ROZMAWIAĆ Z UKE PRZEZ PLATFORMĘ INTERNETOWĄ ZA FREE. Link: http://89.174.46.80:8019/vl.html LUB http://www.cik.uke.gov.pl/zadzwon-do-nas

> infolinia Federacji Konsumentów - 800 007 707 /czynna pn. - pt., godz. 08:15 - 16:15/
(AHA LUDZIE SĄ OMYLNI - KONSULTANCI Z INFOLINII/ RZECZNICY/INNI TEŻ MOGĄ SIĘ POMYLIĆ. BEZ WZGLĘDU NA TO CO WAM POWIEDZĄ DOPOMINAJCIE SIĘ O "SWOJE")

PAMIĘTAJCIE, ŻE TAK DŁUGO JAK POZWOLICIE NA TO ABY PARLAMENT TWORZYŁ PRAWO NIEJASNE, BYLE JAKIE I DZIADOWSKIE TAK DŁUGO BĘDZIECIE OSZUKIWANI PRZEZ SWOICH OPERATORÓW (Netię i innych).
PISZCIE APELE O ZMIANĘ PRAWA TELEKOMUNIKACYJNEGO I "PRAWA KONSUMENCKIEGO" DO PREZYDENTA, PREMIERA, POSŁÓW,MINISTRA, INNYCH - TO NIC NIE KOSZTUJE. MOŻE JAK PRZECZYTAJĄ 100 LISTÓW TO SIĘ NAD WASZĄ PROŚBĄ POCHYLĄ. NIE TAK DŁUGO WYBORY
;)


PROŚCIE TEŻ ZNAJOMYCH/RODZINĘ ABY PISALI APELE W TEJ SPRAWIE!!!



____________________
Celem mojego postu nie było zachęcanie was do lekceważenia prawa i oszukiwania operatorów, tylko domaganie się o należne wam uprawnienia. Nie nawołuje w poście tym bardziej do oszukiwania firmy NETIA SA. Nie twierdzę też, że w przypadku lobbingu operatorów u ustawodawców panuje korupcja.
W poście przedstawiłem uprawnienia przysługujące użytkownikom na dzień 14 sierpnia 2013 roku. W przypadku istnienia niektórych z uprawnień istnieje niejednoznaczność co do ich posiadania przez użytkowników. ZOSTAŁO TO W POŚCIE ZAZNACZONE. W przedmiocie uprawnień post ma charakter informacyjny. Przedstawiona została w nim prawdziwa historia. Nie jestem żadnym agentem TP (Orange). Oni też święci nie są zapewne. Wybaczcie ale nie będę analizował wzorców umownych każdego z operatorów!


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VyXboigvT0k ;)
Ostatnio edytowano 4 wrz 2013, o 11:44 przez cute_Peter, łącznie edytowano 6 razy
cute_Peter
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 sie 2013, o 22:07

Re: Netia oszukuje i naciąga klientów! -UWAGA!!!

Postprzez cute_Peter 28 sie 2013, o 10:44

Poczekam co mi ostatecznie zaproponują i dopiero potem zadecyduje czy interweniować w swojej w innych miejscach niż UKE i Rzecznik Konsumentów.

Opiszę też jak cała sprawa z Netią się zakończyła.


....

Może uda się ją rozwiązać nawet dość pozytywnie...
cute_Peter
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 sie 2013, o 22:07

Re: Netia oszukuje i naciąga klientów! -UWAGA!!!

Postprzez cute_Peter 10 wrz 2013, o 01:39

PO INTERWENCJI (TROCHĘ NIEPORADNEJ, ALE ZAWSZE) DELEGATURY URZĘDU KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ I NASZEJ WSPANIAŁEJ PANI RZECZNIK KONSUMENTA...

Netia właśnie przesłała nam potwierdzenie zmiany warunków umowy. Jestem miło zaskoczony. Zaproponowali nam abonament o parę groszy niższy niż prosiliśmy - dokładnie 4 zł. I 1 miesiąc za 2 zł. Oferta konkurencyjna do Orange. Nie chcę zapeszać ale jeśli to będzie dobrze funkcjonować to będę mógł być w pełni zadowolony.

Napiszę jak te zmiany funkcjonują w październiku 2013.
cute_Peter
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 sie 2013, o 22:07

Re: Netia oszukuje i naciąga klientów! -UWAGA!!!

Postprzez Alex6996 18 sty 2016, o 11:55

UWAGA
na ofertę nielimitowanych rozmów na komórkę za 30 zeta w NETII!

Dalam się nabrać niestety... Bo fakt, ROZMOWY są za tyle, ale SMSy, MMSy i reszta kosztują dodatkowo. I rachunki są 60/mc albo 80... Tanio jak nie wiem co!
Alex6996
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 sty 2016, o 11:49


Powrót do Usługi na linii TP


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości

cron